Snelheidsbeperking invoeren in de Prins Laurentstraat en omgeving
Van "Verkeersveiligheid in Mariahof verbeteren: hoe kan dat volgens u?"
Ga naar het project
Beste Gemmeentelijke Overheid,
Als bewoner van de Prins Laurentstraat in Maasmechelen (sinds 1977) vind ik dat sommige weggebruikers het hier niet altijd zo nauw nemen met de toegestane snelheid. Redelijk wat voertuigen. o.a. ook inwoners van de aanpalende wijken (Brandheide, Reinheuvel e.d.) gebruiken deze straat om zich te verplaatsen naar andere richtingen. Deze kwasi rechte straat van c.a. 200m lang nodigt sommigen uit om het gaspedaal eens flink in te drukken. (Ter loops: ons buurjongetje van 3 jr. beseft nu eenmaal dit gevaar nog niet, wanneer hij met zijn fietsje van de oprit rijdt....) .
Zou het daarom niet wenselijk zijn om ook hier de snelheid terug te brengen naar 30 km/u (zoals in omliggende zones). Het aanbrengen van drempels en/of verhoogde kruispunten (2) lijkt mij daarbij vanzelfsprekend. Deze vraag werd in het verleden reeds herhaaldelijk gesteld bij de gemeente, echter zonder gevolg.
Meet vriendelijke groeten,
Herman Vincken
