Ga naar de hoofdinhoud

Luister naar uw bewoners

Van "Jouw stem voor de nieuwe trambusverbinding Hasselt – Maasmechelen"

Ga naar het project

Ikzelf vind dat er een petitie moet komen onder de burgers van Maasmechelen voor zo een groot project.De huidige bus45 naar hasselt rijd om het uur van village naar station in hasselt in ongeveer 1h5min.Waarom test men niet met een bus 45 om het kwartier gelijk ze nu met de trambus willen doen.Vooraleer men zoveel geld gaat verspillen zou ik het verkeer op de rijksweg testen door gedurende 2 maanden 2 rijstroken af te sluiten(alsook de snelheden toe te passen gelijk ze gaan zijn met de trambus) om dan eens drukte metingen te doen op de wegen die als sluipwegen gaan gebruikt worden en ook de ontsluitingsweg.De bus 45 zal dan als alternatief aanzien moeten worden ipv de trambus,desnoods laat de bus45 om het kwartier rijden zo heeft men reële cijfers.Heeft de gemeente zich al afgevraagd wie de trambus zou gaan nemen tov de lijn 45 en waarom?Is de rit om het kwartier het knelpunt tussen de bus nemen of de auto?Het gaan nog steeds dezelfde doelgroepen zijn die de trambus gaan nemen nl. studenten en de met alle respect oudere generatie die niet meer met de auto durft of kan rijden.Eenmaal de scholen bezig zijn ga je niet meer veel volk zien op de bus.Om dan miljoenen te verkwisten om de natte droom van een minister of burgemeester waar te maken is te gek voor woorden.Gaat de gemeente de zogezegde groene boulevard ook zo verzorgen gelijk de stoepen in de cite?Het gras groeit meer als 2 keer per jaar.Hoe groen is de gedachte van al die bomen die gekapt zijn geworden in maasmechelen?Enerzijds haalt men aan dat bewoners van de rijksweg ook klagen over het verkeer en anderzijds keurt de gemeente al die appartement complexen op de rijksweg goed.Het is zoals iemand die goedkoop een huis koopt in zaventem om daarna te klagen dat de vliegtuigen over zijn huis vliegen.Dus test en luister naar uw burgers vooraleer miljoenen te verspillen.De bewoners zijn er niet enkel om naar te luisteren juist voor de verkiezingen en denk eraan volgend jaar is het zover.

Reacties(3)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Ik ga volledig mee in het verhaal van Kosta Floroudis.Dit hele project is pure verspilling van ons belastinggeld. De Maasmechelaar krijgt ook geen inspraak hierin .Op de eerste vergadering zijn de plannen al klaar ,en daar moeten wij het maar mee doen .Beloftes die daar door de gemeente gemaakt worden worden nooit uitgevoerd.De rijksweg vergroenen en aan de andere kant van de gemeente bomen omkappen om appartementen te bouwen????
  • 2 likes
Waarom moet die trambus eigenlijk over zijn eigen bedding rijden? Die kan toch ook gewoon op de weg rijden. Waarom moeilijk doen en zo veel belastinggeld verspillen aan een nutteloos project. De huidige bussen die nu rijden zijn nu al zo goed als altijd leeg aan het rijden! Die trambus gaat dan echt niet meer volk vervoeren! Laat tijdens een proefperiode van pakweg 1 jaar door de lijn een speciale bus inleggen die het traject van deze trambus aflegt en evalueer dan het gebruik hiervan. Moeilijk kan dat toch niet zijn. Ik vind het hèèl frappant hoe de bezwaren van vele maasmechelaren gewoon genegeerd wordt en zonder gevolg verticaal geclasseerd wordt! Eigenlijk gewoon een schande.... Niet meer niet minder 👎
  • 2 likes
Profiel van Robert Sponga
Geplaatst door:Robert Sponga
3 jaar geleden
Je idee om een testperiode met het afsluiten van 2 rijstroken op de rijksweg uit te proberen is helemaal niet verkeerd, maar dat zal de gemeente nooit doen! Ik ben er haast zeker van dat dit zal zorgen voor een serieus verkeersinfarct in beide richtingen. Eerst bouwen ze volledig Maasmechelen toe met die verschrikkelijke appartementen en aansluitend rammen ze de Maasmechelaren dit volledig nutteloze en geldverslindende idee door de strot (want wees er maar zeker van, of iedereen er tegen is of niet, dit project zal er zeker komen!) En zo gaat ons "bestuur" dus om met ons (bewoners). Ze lanceren pro-forma een forum onder het mum van "inspraak voor alle burgers van Maasmechelen", maar dit hier is al lang beklonken en zal dus weer voor veel miserie zorgen. Dus in het kort: Dit is dus een nutteloos project dat 0% meerwaarde en 100% ergernis en verkeersellende met zich meebrengt.
  • 1 like

Delen

Geplaatst door

Huidige status

voorgesteld