Luister naar uw bewoners
Van "Jouw stem voor de nieuwe trambusverbinding Hasselt – Maasmechelen"
Ga naar het project
Ikzelf vind dat er een petitie moet komen onder de burgers van Maasmechelen voor zo een groot project.De huidige bus45 naar hasselt rijd om het uur van village naar station in hasselt in ongeveer 1h5min.Waarom test men niet met een bus 45 om het kwartier gelijk ze nu met de trambus willen doen.Vooraleer men zoveel geld gaat verspillen zou ik het verkeer op de rijksweg testen door gedurende 2 maanden 2 rijstroken af te sluiten(alsook de snelheden toe te passen gelijk ze gaan zijn met de trambus) om dan eens drukte metingen te doen op de wegen die als sluipwegen gaan gebruikt worden en ook de ontsluitingsweg.De bus 45 zal dan als alternatief aanzien moeten worden ipv de trambus,desnoods laat de bus45 om het kwartier rijden zo heeft men reële cijfers.Heeft de gemeente zich al afgevraagd wie de trambus zou gaan nemen tov de lijn 45 en waarom?Is de rit om het kwartier het knelpunt tussen de bus nemen of de auto?Het gaan nog steeds dezelfde doelgroepen zijn die de trambus gaan nemen nl. studenten en de met alle respect oudere generatie die niet meer met de auto durft of kan rijden.Eenmaal de scholen bezig zijn ga je niet meer veel volk zien op de bus.Om dan miljoenen te verkwisten om de natte droom van een minister of burgemeester waar te maken is te gek voor woorden.Gaat de gemeente de zogezegde groene boulevard ook zo verzorgen gelijk de stoepen in de cite?Het gras groeit meer als 2 keer per jaar.Hoe groen is de gedachte van al die bomen die gekapt zijn geworden in maasmechelen?Enerzijds haalt men aan dat bewoners van de rijksweg ook klagen over het verkeer en anderzijds keurt de gemeente al die appartement complexen op de rijksweg goed.Het is zoals iemand die goedkoop een huis koopt in zaventem om daarna te klagen dat de vliegtuigen over zijn huis vliegen.Dus test en luister naar uw burgers vooraleer miljoenen te verspillen.De bewoners zijn er niet enkel om naar te luisteren juist voor de verkiezingen en denk eraan volgend jaar is het zover.
